در شرایط جنگی وقفه‌ای در روند خدمت‌رسانی نداشتیم 
در شرایط جنگی وقفه‌ای در روند خدمت‌رسانی نداشتیم 
ره نگاران/ مدیرکل تامین اجتماعی گیلان گفت: در شرایط بحرانی اخیر، پرداخت تعهدات بدون وقفه و ارائه خدمات به صورت مستمر توسط تامین اجتماعی انجام شد.

ره نگاران/ مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه ۸۰ درصد پرداخت حق بیمه ها در سه روز پایانی ماه انجام میپذیرد ولی در شرایط بحرانی اخیر در روزهای جنگی کشور، پرداخت تعهدات بدون وقفه و ارائه خدمات به صورت مستمر توسط تامین اجتماعی انجام پذیرفت مهمترین اقدامات این مدت را تشریح نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ کیوان مرتضوی در نشستی صمیمانه با تعدادی از فعالان رسانه های استان ضمن تسلیت و تعزیت فرارسیدن ماه محرم و شهادت جمعی از سرداران و دانشمندان و همچننین هموطنان عزیز در جملات متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کشور، با تبریک حماسه سازی بزرگ ملت ایران و مقابله شدید و به زانودرآوردن دشمن اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی نیز افتخار دارد که در این عرصه بزرگ با بسیج تمامی امکانات و نیروها با عزم و اراده پولادین و تدابیر اتخاذ شده در حوزه های مختلف ، مسیر خدمت رسانی را به صورت مستمر طی نموده و اجازه نداد تا شرایط جنگی حاکم مانعی برای وقفه یا خلل در ارائه تعهدات گردد.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارد افزود: بابت تعهدات بلندمدت به ۲۰۲ هزار نفر مستمری بگیر که ۱۳۱ هزار نفر آنها را بازنشستگان تشکیل می‌دهند در خردادماه امسال ۳۱۰۰ میلیارد تومان پرداخت گردید که این مهم نه تنها با تاخیر همراه نبود بلکه به واسطه شرایط حاکم زودتر از موعد نیز انجام گرفت.

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیز مقرری بیمه بیکاری و انواع غرامت و کمک هزینه به بیمه شدگان مشمول پرداخت میگردد اذعان داشت: در کنار پرداختهای انجام شده، تداوم فعالیت سامانه خدمات غیرحضوری و صیانت از سوابق و درخواست های ثبت شده با رعایت اصول امنیتی و پدافند غیرعامل در بخش فناوری اطلاعات به شکل جدی و بدون هرگونه مشکل صورت گرفت.

کیوان مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود مساعدتهای انجام شده به جامعه کارفرمایی به عنوان یکی از ارکان شرکای اجتماعی و اصلی ترین تامین کننده منابع از طریق پرداخت حق بیمه را از شاخصترین فعالیتهای دیگر در این برهه برشمرده و اظهار داشت استفاده از شرایط تقسیط،  تمدید مهلت واریز حق بیمه و مجوزهای موردی از جمله این حمایتها از واحدهای تولیدی صنعتی می‌باشد.

وی تسویه و پرداخت مطالبات داروخانه ها و مراکز درمانی تا پایان سال ۱۴۰۳ را در این دوره علیرغم تنگناهای مالی اقدامی برجسته برای صیانت و پشتیبانی از این واحدها جهت ارائه بهتر خدمات درمانی به شهروندان دانسته و عنوان کرد: انجام ثبت نام دومین مرحله تسهیلات به بازنشستگان و مستمری بگیران گواهی بر روند عادی فعالیتها در سازمان و جلوگیری از ایجاد هرگونه خلل در خدمت رسانی برشمرد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در این نشست در پاسخ به یکی از خبرنگاران، با بیان اینکه ۵۲ درصد تعداد احکام صادره بازنشستگی در استان را بازنشستگان مشاغل سخت و زیان آور تشکیل میدهند این میزان را غیرمتعارف و عاملی برای برهم خوردن توازن ورودی ها و خروجی ها و شکل گرفتن شکاف میان منابع و مصارف دانسته و آنرا هجمه ای سنگین در دو دهه اخیر و مولفه ای موثر در ایجاد ناترازی ها قلمداد نمود.

کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه موضوع بازنگری در قانون سخت و زیان آور و اصلاح فرمول بازنشستگی از مباحث مطرح برای بررسی در مجلس شورای اسلامی است اظهار امیدواری نمود تا با انجام این مهم حرکت سازمان در مسیر خدمت رسانی با پشتیبانی بیشتر و انسجام بهتر محقق گردد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران