جمع آوری ۶۰ هزار سند دوران دفاع مقدس گیلان/ چاپ ۵ عنوان تاریخ شفاهی
جمع آوری ۶۰ هزار سند دوران دفاع مقدس گیلان/ چاپ ۵ عنوان تاریخ شفاهی

ره نگار/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از جمع آوری بیش از ۶۰ هزار سند دوران دفاع مقدس شامل عکس، دست نوشته و یادداشت، حکم ماموریت، نامه و وصیت نامه از شهدا و رزمندگان گیلانی خبر داد و اضافه کرد: ۱۱ هزار سند را در سامانه اسناد دفاع مقدس کشور بارگذاری کردیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی […]

ره نگار/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، از جمع آوری بیش از ۶۰ هزار سند دوران دفاع مقدس شامل عکس، دست نوشته و یادداشت، حکم ماموریت، نامه و وصیت نامه از شهدا و رزمندگان گیلانی خبر داد و اضافه کرد: ۱۱ هزار سند را در سامانه اسناد دفاع مقدس کشور بارگذاری کردیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ سرهنگ حسین مصطفی پور در حاشیه آیین ملی رونمایی از ۸۰ عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسناد دفاع مقدس کشور که با حضور سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور و اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: استان گیلان با وجود مسافت زیاد تا جبهه ها ۹۷ هزار رزمنده و ۸۰۰۰ شهید و ۲۲ هزار جانباز و ۲۷۰۰ آزاده تقدیم انقلاب کرده است لذا حتما باید این ایثارگری ها نگاشته و حفظ شود.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از دفاع مقدس تعبیر به گنج فرمودند، گفت: همه افرادی که دغدغه دارند فرهنگ ناب دفاع مقدس به نسل های آینده انتقال پیدا کند، باید اقدام به استخراج این گنج بی انتها کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، فرهنگ ایثار و شهادت را الگوی امروز جامعه دانست و تصریح کرد: باید بتوانیم این فرهنگ را بازگو کنیم تا آثار و ارزش های دفاع مقدس به عنوان یک چشمه جوشان همیشه جاری باشد، زیرا در همه صحنه های مدیریت کشور به این فرهنگ نیاز داریم.

مصطفی پور، شهدا و ایثارگران را یادگاران اصلی دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: امروز خانواده های شهدا شاهدان ناطق دفاع مقدس هستند، زیرا حضور شهدا را دیدند و هر لحظه دفاع مقدس را درک کرده اند لذا بهترین افراد برای ثبت خاطرات و انتقال این فرهنگ ناب هستند.

وی با تاکید بر لزوم پای کار آوردن نقش آفرینان اصلی دفاع مقدس جهت ثبت و ضبط آموزه های دفاع مقدس، یادآور شد: والدین شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مملو از خاطرات دوران دفاع مقدس هستند، اما متاسفانه در حال از دست دادن این گنجینه ها هستیم، زیرا اگر تاریخ شفاهی دفاع مقدس گفته نشود و نوشته نشود و فیلم نشود و… می ترسیم روزی ادبیات دفاع مقدس تبدیل به افسانه شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه در حال حاضر پنج عنوان کتاب در حوزه تاریخ شفاهی و اسناد دفاع مقدس استان به چاپ رسیده است، خاطرنشان کرد: همچنین دو عنوان کتاب در این حوزه در دست اقدام داریم.

وی از جمع آوری بیش از ۶۰ هزار سند دوران دفاع مقدس شامل عکس، دست نوشته و یادداشت، حکم ماموریت، نامه و وصیت نامه از شهدا و رزمندگان گیلانی خبر داد و اضافه کرد: ۱۱ هزار سند را در سامانه اسناد دفاع مقدس کشور بارگذاری کردیم.

مصطفی پور، در پایان از همه سازمان ها و نهادها و دستگاه های نظامی و اجرایی استان خواست به همکاری با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس جهت جمع آوری اسناد بپردازند و گفت: اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان آمادگی دریافت کلیه اسناد مربوط به شهدا و رزمندگان را دارد.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از چهار عنوان کتاب تاریخ شفاهی و اسناد دفاع مقدس استان گیلان به نام های «هم نفس مسافران»، «مشت فرمانده»، «ما توی جنگ بزرگ شدیم» و «از کوه ها بپرس» رونمایی شد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا