روایتی از فراز و نشیب‌های عملکرد هزار روزه بیمه درمان گیلان
روایتی از فراز و نشیب‌های عملکرد هزار روزه بیمه درمان گیلان
ره نگاران/ مدیر سابق بیمه درمان گیلان عملکرد هزار روزه این مجموعه را تشریح کرد.

ره نگاران/ مدیر سابق بیمه درمان گیلان عملکرد هزار روزه این مجموعه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ به نقل از دیده‌بان گیلان؛ «حسین ابراهیمی» مدیر سابق بیمه درمان گیلان در گفت‌وگو با رسانه‌ها اظهار کرد: در مدت حضور سه ساله ام در مدیریت بیمه درمان گیلان، خاطرات خوبی را از مردمان دیار گیل و دیلم به یادگار دارم.

مدیرسابق بیمه درمان گیلان به تشریح عملکرد سه ساله اش در این مدیریت پرداخت و بیان کرد: شناسایی و احصاء مشکلات و چالش‌های بیمه درمان گام نخستی بود که در این مدت برداشته شد.

ابراهیمی با بیان اینکه خدمت به مردم باید اولویت هر مدیر باشد، گفت:  دکتر حبیبی مدیر جدید بیمه درمان گیلان فردی با سابقه و سالم است، اما روزهای سختی را پیش رو دارد و همه باید در این راستا به مجموعه بیمه درمان کمک کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های خستگی ناپذیر اصحاب رسانه و خبرنگاران افزود: یکی از عوامل اصلی موفقیت و دستاوردهای بیمه درمان در مدت سه سال، همراهی و مساعدت خبرنگاران و اصحاب رسانه بوده است.

مدیر سابق بیمه درمان گیلان با اشاره به اهمیت این بیمه در ارتقای سلامت مردم اضافه کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم جزء درد بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند و این کار با تقویت بیمه درمان ممکن است.

ابراهیمی با اشاره به تحولات صورت گرفته حوزه درمان در طول سه سال گذشته بیان کرد: درمانگاه آستارا در طول این مدت دچار تحولات ظاهری و زیرساختی شد تا منجر به رضایت‌مندی مردم شود.

وی با بیان اینکه درصدد راه‌اندازی بیمارستان تامین اجتماعی در تالش بودیم اما این امر محقق نشد، افزود: ساختار درمانگاه تامین اجتماعی تالش تغییر اساسی کرد و روند خدمات‌دهی به مردم بهبود یافت.

مدیر سابق بیمه درمان گیلان با اشاره به ارتقای شیفت درمانگاه اسالم بیان کرد: ارتقای دو برابری شیفت درمانگاه اسالم فرصت خدمات‌دهی به مردم را بیشتر کرد.

ابراهیمی با اشاره به نواقص درمانگاه بندر انزلی اضافه کرد: درمانگاه انزلی در سریع ترین زمان تجهیز و بروزرسانی شد و تعداد متخصص هم افزایش چند برابری پیدا کرد.

وی، ساماندهی درمانگاه فومن را از دیگر اقدامات بیمه درمان برشمرد و افزود: درمانگاه فومن از یک درمانگاه عمومی دو شیفت به  درمانگاه شبانه‌روزی تبدیل می‌شود و تحقق این مهم انشالله تا تابستان اتمام و برای خدمات رسانی بیشتر به مردم منطقه محیا می شود.

مدیر سابق بیمه درمان گیلان با اشاره به اینکه صومعه‌سرا شایسته برخورداری از یک بیمارستان تامین اجتماعی است، گفت: صومعه‌سرا از جمله شهرستان‌های است که یکی از بیشترین جامعه هدف را را در می‌گیرد.

ابراهیمی با بیان اینکه کمبود پزشک در برخی شهرهای گیلان یک بحران و چالش است، گفت: درمانگاه لوشان به صورت دو شیفت اداره می شد و فقدان پزشک در این شهر مشهود است.

به گفته وی، پیگیری سند زمین درمانگاه و اخذ پایان کار این درمانگاه پس از چندین سال از اتفاقات خوب بیمه درمان در این شهر است.

مدیر سابق بیمه درمان گیلان با اشاره به اینکه درمانگاه منجیل پس از سه دهه در مسیر راه‌اندازی قرار گرفت، گفت: ۵ میلیارد تومان از مبلغ شروع پروژه نیز به پیمانکار پرداخت شد و انشالله با تلاش این پروژه در سر وقت معین به اتمام می رسد.

ابراهیمی با بیان اینکه بیمارستان شهید املاکی لنگرود از شاهکارهای تامین اجتماعی در گیلان است، اضافه کرد: شاید سالها خبری از ساخت چنین بیمارستانی در استان نباشد برای ساخت بیمارستان بیش از ۳ همت اعتبار نیاز است.

به گفته وی، طبق آخرین آمار ضریب اشغال تخت بیمارستان شهید املاکی لنگرود به ۷۸ درصد رسیده است.

مدیر سابق بیمه درمان گیلان با اشاره به اینکه مقدمان راه‌اندازی درمانگاه لاهیجان فراهم شده است، گفت: تجهیز و ساماندهی درمانگاه آستانه اشرفیه از دیگر اقدامات مدیریت درمان بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه رشت قبلا دارای ۳ درمانگاه و یک بیمارستان بود، اضافه کرد: از ۳ درمانگاه به ۲ تقلیل پیدا کرد و ۲ درمانگاه در یک ساختمان با ساختارهای متفاوت فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه ‌پلی‌کلینیک فرهنگ رشت مهم‌ترین درمانگاه کشور است، افزود: مرکز  درمانی فرهنگ رشت روزانه بیش از ۲ هزار نفر مراجعه‌کننده دارد.

مدیر سابق بیمه درمان گیلان با بیان اینکه ساختار درمانگاه فرهنگ رشت به ۷ دهه پیش بر می‌گردد، گفت: ساختمان درمانگاه فرهنگ رشت بسیار قدیمی است و برنامه جهت بازسازی آن طراحی شده است.

ابراهیمی با اشاره به اتفاقات چشم‌گیر در بیمارستان رسول اکرم رشت اضافه کرد: ۹۰ درصد کار تغییر کاربری اراضی بیمارستان رسول اکرم رشت انجام شده و نهایی‌سازی آن نیازمند پیگیری جدی است.

به گفته وی، با توجه به مشکل ناترازی انرژی با عنایت به تجهیز تمامی درمانگاه های استان به دیزل ژنراتور پیش بینی می شود، مدیریت درمان گیلان کمترین مشکل را در این مورد خواهد داشت

ابراهیمی با اشاره به نگاه و بینش باز استاندار گیلان افزود: دکتر حق‌شناس بسیار فرد متخصص و دلسوزی هستند و امید است با حضور وی اتفاقات خوب درحوزه‌های مختلف به ویژه درمان بیافتد.

  • منبع خبر : پایگاه خبری دیده‌بان گیلان