۸۵ درصد فاز سوم تالاب عینک رشت لایروبی شده است/ احداث کمربند سبز در تالاب
۸۵ درصد فاز سوم تالاب عینک رشت لایروبی شده است/ احداث کمربند سبز در تالاب
ره نگاران/ رئیس شورای اسلامي شهر رشت گفت: فاز سوم تالاب عینک رشت شامل پهنه رصد خانه و مجموعه کوشیار گیلانی، حدودا ۸۵ درصد لایروبی شده است.

ره نگاران/ رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: فاز سوم تالاب عینک رشت شامل پهنه رصد خانه و مجموعه کوشیار گیلانی، حدودا ۸۵ درصد لایروبی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت؛ محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت، با اشاره به وضعیت تالاب عینک رشت اظهار کرد: فاز یک لایروبی تالاب عینک در محدوده پارک دانشجو به اتمام رسیده و اجرای لایروبی فاز دوم این محدوده نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه فاز سوم تالاب عینک رشت حدود ۸۵ درصد لایروبی شده است افزود: فاز سوم تالاب عینک رشت شامل پهنه رصد خانه و مجموعه کوشیار گیلانی، حدودا ۸۵ درصد لایروبی شده و هم اکنون چهار خودروی بیل به همراه پانزده کمپرسی در آن محدوده مشغول فعالیت هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به احداث کمربند سبز در تالاب عینک رشت اشاره کرد و گفت: قرار است حدود دوکیلومتر کمربند سبز در مجموعه تالاب عینک ایجاد شود که شامل رینگ پیاده روی، دوچرخه سواری، فضای سبز، سکوی ماهیگیری و ایستگاه پرنده نگاری و اسکله است.

کارگرنیا با اشاره به احداث رستوران دریایی در تالاب عینک رشت بیان کرد: طرح احداث رستوران دریایی در تالاب عینک رشت در دستور کار است و معاونت امور زیر بنایی شهرداری و سازمان سرمایه گذاری شهرداری رشت مسئولیت پیگیری آن را بر عهده دارد.

وی به دیگر نقاط تالاب عینک رشت اشاره کرد و‌ گفت: برخی از نقاط تالاب که آب بخشی از زمین های کشاورزی نیز توسط آن تامین می شود پس از اتمام فصل کشاورزی، نسبت به لایروبی آن محدوده از تالاب نیز اقدام می شود.

  • منبع خبر : روابط عمومی شورای اسلامی شهر رشت