ره نگاران/ رئیس اداره وصول حق بیمه تامین اجتماعی گیلان با اشاره به کبیسه بودن سالجاری، سی ام اسفندماه را آخرین مهلت ارسال لیستهای حق بیمه بهمن اعلام و از کارفرمایان خواست تا انجام این مهم را به روز و ساعات پایانی موکول ننمایند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ فرشاد خوش طالع با بیان اینکه بر اساس روال سالهای اخیر به منظور رعایت حقوق شرکای اجتماعی در گروه کارفرمایی، در ماههایی که آخرین روز آن با تعطیلی همراه میباشد کارفرمایان فرصت دارند تا در اولین روز ماه بعد نیز نسبت به ارسال لیست حق بیمه اقدام نمایند افزود: هرچند امکان ارسال لیستهای اینترنتی مقوله محدودیت ساعات شبانه روز یا ایام تعطیل را عملاً از بین برده است ولی با هدف رضایتمندی مخاطبان این فرصت همچنان برای آنها امکانپذیر میباشد.
وی با اشاره به این نکته مهم که در سالهای عادی ۲۹ اسفندماه تعطیل و بلافاصله چند روز تعطیلات نوروز را داشته ایم و کارفرمایان بعضاً تا پنجم فروردین نیز امکان ارسال لیست حق بیمه بهمن را داشتند اظهار داشت: کارفرمایان محترم باید دقت داشته باشند که این فرصت با توجه به کبیسه بودن سالجاری و عدم تعطیلی رسمی و تقویمی کشور در روز پایانی صرفاً تا ۳۰ اسفند میباشد و این مهم در سیستم مربوطه در سامانه خدمات غیرحضوری و ارسال لیست هوشمند نیز با عنوان تاریخ مجاز ارسال لیست انعکاس یافته است.
رئیس اداره وصول حق بیمه همچنین با تاکید بر اینکه معمولاً با استفاده همزمان درصد بالایی از کارفرمایان از سامانه ارسال لیست در روز پایان ماه، مراجعین با برخی اختلالات و ترافیک این بستر مواجه شده و با مشکلاتی روبرو میشوند از کارفرمایان درخواست نمود ارسال لیستهای حق بیمه را به روز و ساعات پایانی موکول ننمایند.
شایان ذکر است، در حال حاضر ماهانه ۴۵۰۰۰ کارفرما در استان گیلان اقدام به ارسال لیست حق بیمه کارکنان خود مینمایند.
- منبع خبر : روابط عمومی تامین اجتماعی استان گیلان