⭕️ راهاندازی نخستین آکادمی بینالمللی خوراکشناسی در رشت
ره نگاران/ رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان از راه اندازی نخستین آکادمی بینالمللی خوراک شناسی ایران در رشت خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ به نقل از مهر، روهام قلیچی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: برگزاری نخستین رویداد و نمایشگاه کافه رستوران و صنایع در رشت فرصتی برای معرفی قابلیتهای این شهر است.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان با بیان اینکه نخستین رویداد ملی کافهرستوران و صنایع وابسته همزمان با روز رشت دایر شده است، گفت: کافه رستورانها نقش محوری در اقتصاد و اشتغال منطقه ایفا میکنند و باید گسترش پیدا کنند.
قلیچی از شرکت ۸۰ برند مطرح در رویداد کافهرستوران رشت خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه با ۲ هزار متر غرفهسازی در رشت برگزار شده که میتواند یکی از اتفاقات خوب برای رشت تلقی شود.
وی با اشاره به برند شهر خلاق خوراکشناسی برای رشت افزود: این برند باید بر رشت و رشتوندان آورده اقتصادی و اعتباری داشته باشد.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان از برپایی کارگاههای آموزشی با محوریت خوراکشناسی و کافهرستوران در رشت خبر داد و بیان کرد: این کارگاههای آموزشی زمینه معرفی و شناسایی انواع خوراک محلی گیلان و رشت را فراهم میکند.
قلیچی از برگزاری ۵ مسابقه ملی حوزه کافهرستوران به مناسبت روز رشت خبر داد و اضافه کرد: افراد برتر در حوزه کافهرستوران معرفی و تجلیل میشوند.
رئیس مرکز آموزش بازرگانی گیلان با اشاره به گاهشمار رویداد و نمایشگاه ملی کافهرستوران و صنایع وابسته در رشت بیان کرد: این نمایشگاه از روز ۲۷ آذر شروع شده و تا ۳۰ این ماه ادامه دارد و از ۱۰ تا ۸ شب در محل دائمی نمایشگاههای گیلان در رشت دایر است.
قلیچی از راه اندازی اولین آکادمی بینالمللی آموزشی خوراکشناسی ایران در رشت خبر داد و اضافه کرد: آکادمی خوراکشناسی در کنار آموزش به مقوله پژوهش در این حوزه نیز میپردازد.
✔️ برند خلاق خوراکشناسی باید در متن و بدنه رشت نمایان شود
رئیس اتحادیه رستوران و غذاهای سنتی رشت نیز در این نشست با بیان اینکه رستورانها آئینه تمام نمای برند خلاق خوراک این شهر هستند، گفت: خلاقیت خوراک رشت با غذاهای رستورانها و اصناف این حوزه معرفی میشود.
مهدی پور محمدی اظهار کرد: برند شهر خلاق خوراک شناسی، میتواند برای رشت فرصت آفرین باشد.
وی با اشاره به مزیتهای برند شهر خلاق خوراک شناسی بیان کرد: برند خلاق خوراک شناسی باید در متن و بدنه شهر رشت نمایان شود تا اثرگذار باشد.
پورمحمدی با بیان اینکه هتلها و رستورانها آئینه تمام نمای برند خلاق خوراک رشت هستند، گفت: خلاقیت خوراک رشت با غذاهای رستورانها و هتل و اصناف این حوزه معرفی میشود.
وی با بیان اینکه برند شهر خلاق خوراک رشت آورده حمایتی برای رستورانها نداشته است، افزود: پس از طرح این عنوان برای رشت فقط شاهد افزایش کمی رستورانها در این شهر هستیم و اتفاق مثبتی برای رستورانها و اصناف این حوزه نیافتاد.
رئیس اتحادیه رستوران و غذاهای سنتی رشت با بیان اینکه برخی دستورالعملها و بخشنامههای شهرداری منجر به خاموشی چراغ واحدهای صنفی میشود، گفت: مدیریت شهری باید نسبت به اصناف حوزه خوراک نگاه حمایتی داشته باشد.
- منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران