چرا در ایستگاه راه‌آهن سراوان پل عابر پیاده نصب نمی‌شود؟
چرا در ایستگاه راه‌آهن سراوان پل عابر پیاده نصب نمی‌شود؟
ره نگاران/ کریم خورسندی مژدهی فعال رسانه ای استان در یادداشتی به مشکلات و دغدغه‌های مردم سراوان که تمامی ندارد پرداخته است.

ره نگاران/ کریم خورسندی مژدهی فعال رسانه ای استان در یادداشتی به مشکلات و دغدغه‌های مردم سراوان که تمامی ندارد پرداخته است. او این‌چنین نوشت:

“با وجود همه مزیت های حمل و نقل ریلی و توسعه زیر ساخت های ترابری استان و همچنین استفاده استان از راه آهن برای حمل و نقل مسافر و جابجایی بار و کالا، متاسفانه در محدوده ایستگاه سراوان این نعمت برای مردم منطقه به نقمت و عذاب بدل شده است.
مردم روستای بزرگ سراوان که سالهاست با معضل بزرگ زباله دست و پنجه نرم می‌کنند و هنوز هم مشکلات آن برطرف نشده، این سال‌ها در بالا محله سراوان و در محدوده ایستگاه راه آهن سراوان با مشکلات ترددی زیادی مواجه شده اند و با وجود همه وعده ها و قول هایی که مسئولان داده بودند اما تاکنون هیچ فکری به حال مسیرهای ترددی مردم نشده است!
ایستگاه راه آهن سراوان که در مجاورت مسجد تازه بقعه سراوان احداث شده و قرار بود همزمان یک دستگاه پل عابر پیاده هم در این ایستگاه برای رفت و آمد مردم برای حضور در نماز و مراسم های مذهبی و…ایجاد و احداث شود متاسفانه در حد همان فونداسیون و پیچ و مهره های اولیه رها شده و تاکنون با وجود اعتراض های بسیاری که به این مسئله شده است مسئولان راه آهن اقدامی نکرده اند و حتی جدیدا مسیر قدیمی رفت و آمد معدن شن و ماسه شهرداری رشت که راهی برای تردد خودرویی و پیاده مردم بود را با فنس کشی دو طرفه بسته اند که البته تنش هایی را با خود به همراه داشته است!


البته هفته گذشته دکتر احمدی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی که به همراه داداش زاده بخشدار سنگر در مراسم ختم یکی از اهالی به مسجد تازه بقعه سراوان آمده بود در جریان امور قرار گرفت و با آقای ولدی، مدیرکل راه آهن شمال۲ نیز تماس تلفنی داشت و پیگیر معضل ایجاد شده گردید و قول رفع مشکلات موجود را داد.
متاسفانه بی توجهی به مطالبات مردمی این روزها صدای اکثر مردم سراوان را درآورده و از معضل زباله گرفته تا بستن گاه و بیگاه بریدگی اتوبان در محدوده شاه‌عباسی و جدیدا هم که بستن راه های عبوری مردم در ایستگاه راه آهن عامل ایجاد دغدغه های زیادی شده است.
ضمن اینکه متولیان راه آهن در حوالی ایستگاه سراوان هیچ توجهی به خواسته های مردمی ندارند و فقط می خواهند چرخ راه آهن به گردش درآید!
در خاتمه معروض میدارم که مردم طی نامه ای خطاب به دادستانی سنگر پیگیر امور شده اند و نامه هایی را نیز برای استاندار گیلان، فرماندار رشت و نمایندگان مجلس ارسال کرده و خواستار رفع فوری معضل قطع راه مردم توسط راه آهن شده اند.
گفتنی است خط ریلی گیلان که سالها برای راه اندازی و افتتاح آن لحظه شماری می شد، سرانجام پازل اول و البته مهم آن از قزوین تا رشت در سال ۱۳۹۸ با مساعدت های ویژه دکتر نوبخت‌ به عنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به بهره برداری رسید و هم اکنون قطعه دوم و سوم آن از رشت تا بندر کاسپین و از انزلی تا آستارا و اتصال به خط اروپا در حال انجام و تکمیل می باشد.”

  • نویسنده : کریم خورسندی مژدهی
  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران