هدف اصلی ما تثبیت جایگاه کیاشهر و تبدیل آن به قطب گردشگری است
هدف اصلی ما تثبیت جایگاه کیاشهر و تبدیل آن به قطب گردشگری است
نگار/ شهردار کیاشهر با بیان اینکه با حفظ محیط زیست، اراضی حفاظت شده و زیست گاه جانوران و پرندگان می توان به اقتصاد شهری کمک کرد گفت: به دنبال تثبیت جایگاه کیاشهر  و قطب سازی آن هستیم. 

ره نگار/ شهردار کیاشهر با بیان اینکه با حفظ محیط زیست، اراضی حفاظت شده و زیست گاه جانوران و پرندگان می توان به اقتصاد شهری کمک کرد گفت: هدف اصلی شهرداری تثبیت جایگاه کیاشهر  و تبدیل آن به قطب گردشگری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ به نقل از گیلان پیام: مرتضی عاطفی، شهردار کیاشهر طی یک نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار داشت: در بحث برندسازی به دنبال تثبیت جایگاه این شهر و قطب سازی آن هستیم که یکی از بهانه های آن ۳۷ کیلومتر ساحل کم نظیر آن در شمال کشور است.

وی افزود: این ساحل مستعد سرمایه گذاری و گردشگری می باشد و مهمترین موضوعی که باید پیگیری شود طرح سالم‌سازی است.

شهردار کیاشهر در خصوص طرح تفضیلی اطهار داشت: طرح تفضیلی محدودیت‌هایی را ایجاد نموده و ۳۴۰۰ هکتار اراضی خشکی و آبی که ۱۹۰۰ هکتار اراضی آبی و ۱۵۰۰ هکتار اراضی خشکی در محدوده پارک ملی بوجاق است که اگر در محدوده پارک ملی بوجاق قرار نمی گرفت برای کشاورزی و اقتصاد قابل استفاده بود.

وی افزود: در طرح تفضیلی بوجاق نگاه گردشگری بسیار خوب انجام شده و اگر اجرا شود هیچ شهروندی اعتراض نخواهد کرد و با حفظ محیط زیست و اراضی حفاظت شده و با حفظ زیست گاه جانوران و پرندگان می توان به اقتصاد شهری کمک نمود و مشکل درعدم اجرای این طرح است.

شهردار کیاشهر با اشاره به پروژه های شاخص حوزه عمران و توسعه شهری گفت: باز پیرایی پل چوبی، احداث پیاده راه فرهنگی – گردشگری ( فاز اول)، احداث بلوار میانی امیر کیاسر و تامین روشنایی، توسعه پارک شهروند ، سنگفرش بازار ماهی فروشان، پروژه جمع آوری و هدایت آب های سطحی، سنگفرش ورودی بوجاق و … از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه می باشد.

عاطفی همچنین در خصوص پروژه های شاخص خدمات شهری و محیط زیست افزود: احداث سرویس های بهداشتی در سطح شهر، اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماند، نقاشی و رنگ آمیزی و پیگیری و مذاکره جهت راه اندازی سامانه ۱۳۷، اجرای طرح زیست یار در مدارس، افتتاح خانه محیط زیست، راه اندازی سامانه ( بهروب )، امور خدمات و فعالیت کمیته آموزش شهروندی از دیگر اقدامات انجام شده می باشد.

وی با اشاره به دستیابی به برند سازی عنوان نمود: انجام پروژه های هویت دیداری در راستای دستیابی به برندسازی شهری، رونمایی از برند شهری، شعار و معرفی هویت دیداری، نشست دیپلماسی در پژوهشکده گیلان شناسی دانشگاه گیلان، رویداد شب بندر کیاشهر در فرهنگسرای نیاوران، اجرای برنامه در شهر، انعقاد و خواهر خواندگی بین بندر کیاشهر و بندر خمیر و … از مهمترین برنامه های اجرایی صورت گرفته می باشد.