مسابقات کاسپین کاپ پرورش اندام در رشت برگزار می‌شود
مسابقات کاسپین کاپ پرورش اندام در رشت برگزار می‌شود
ره نگاران/ رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان از برگزاری مسابقات کاسپین کاپ در روز جمعه چهارم خرداد ماه در سالن ۶ هزار نفره شهدای رشت خبر داد. 

ره نگاران/ رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان از برگزاری مسابقات کاسپین کاپ در روز جمعه چهارم خرداد ماه در سالن ۶ هزار نفره شهدای رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران فاطمه لطیفی: حمید میرزاهد در جمع اصحاب رسانه گیلان با بیان اینکه در سال گذشته با تلاش همه همکاران و دوستان میزبان چندین رویداد بزرگ در استان گیلان بودیم گفت: یکی از افتخارات ما این بود که برای اولین بار بعد از ۵۰ سال تیم پرورش اندام آقایان گیلان قهرمان کشور شد.

وی افزود: میزبانی ۳ رویداد بصورت همزمان مسابقات پاورلیفتینگ بانوان در سالن یادگار امام، سالن نامجو، فیتنس در تالار شهر و رقابت های پرورش اندام و بدنسازی در ۷ رشته در سالن ۶ هزار نفری شهدای رشت از مهمترین رویدادهای سال گذشته بود.

رییس هیات بدنسازی گیلان اضافه کرد: افتخار دیگری که نصیب ما شد این است که در حال حاضر از ۳۰ نفر اعزامی تیم ملی که به مسابقات مستر یونیورس ۲۰۲۴ دعوت شدند ۱۰ نفر از این اعضای تیم ملی گیلانی هستند در حقیقت یک سوم بدنه و شاکله تیم ملی، ورزشکاران گیلان می‌باشند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در رشته پرورش اندام ۳۲ مدال رنگی برای رشت و گیلان برای مسابقات بهمن ماه بدست آمد افزود: در مسابقات ۲۰۲۲ برای اولین بانوان محجبه در بخش مچ اندازی و فینتس چلنج ۱۱ مدال کسب کردند که جزو افتخارات ما در سال گذشته محسوب می‌شود.

میر زاهد خاطر نشان کرد: کسب ۳۲ مدال، ۱۱ مدال طلا و ۲۰ نقره و برنز سهم گیلانی ها بود و بالای سر بردن کاپ قهرمانی نیز برای اولین بار از شروع تاریخ پرورش اندام به لطف پروردگار قسمت ما شد.

رئیس هیات پرورش اندام گیلان عنوان کرد: ما با بضاعتی که داشتیم در برگزاری مسابقات تلاش کردیم بغیر از شهرداری و اداره کل ورزش حمایتی از سوی مسئولان با توجه به قول ها و وعده هایی که داده بودند انجام نشد، حتی تقدیری هم از سوی آنها صورت نگرفت.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران‌ ما کمک مالی نیاز ندارند آنها حمایت مسئولین را می خواهند افزود: قهرمانان ما ۴ ماه تمام در رژیم بودند و سختی های زیادی را تحمل می‌کنند تا بتوانند برای استان و شهر خود افتخار آفرینی کنند بنابراین شایسته حمایت و تقدیر هستند.

میر زاهد با بیان این‌که ما برزیل بدنسازی دنیا هستیم اشاره کرد: علاوه بر کسب مقام قهرمانی، ما رکورد تماشاچی را زدیم و از نظر مدال اول شدیم و همچنین از حیث شرکت کننده نیز برای اولین بار ۱۵۰۰ ورزشکار را توانستیم اسکان دهیم که یک رکورد تاریخی در کل دنیا بود و تاکنون چنین رقمی را نداشتیم.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان در بخش دیگر از سخنان خود به سایر فعالیت‌های مهم این هیات اشاره کرد و اظهارداشت: جمعه هفته جاری ۴ خرداد ماه، مسابقات پرورش اندام کاسپین کاپ به میزبانی گیلان در مجموعه ورزشی ۶ هزار نفری شهدای رشت برگزار می‌شود که نفرات برتر آن به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند تا در رقابت‌های جهانی ارمنستان و مجارستان حضور یابند.

وی همچنین به مقوله دوپینگ اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی ما مبارزه و ریشه کنی دوپینگ است و در همین راستا برگزاری دوره‌های آموزشی و آگاهی بخشی به مربیان را در برنامه خود داریم تا در باشگاه‌ها استفاده از داروهای غیرمجاز جلوگیری شود.

  • نویسنده : فاطمه لطیفی
  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران