لزوم نظارت دقیق بر برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها
لزوم نظارت دقیق بر برداشت‌های غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها
ره نگاران/ رییس کل دادگستری استان گیلان بر لزوم نظارت دقیق بر برداشت عای غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها تاکید کرد.

ره نگاران/ رییس کل دادگستری استان گیلان به همراه معاونین قضایی به طور سرزده از حوزه قضایی سنگر بازدید کرد و در نشستی با حضور قضات و کارکنان این بخش حضور یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با تقدیر از قضات و کارمندان بخش سنگر اظهار داشت: باید نقاط قوت را تقویت کرده و با رفع نقاط ضعف و کاستی ها و توجه به برنامه عملیاتی در راستای ارتقاء دستگاه قضایی گام برداریم.

وی با اشاره به وجود پرونده های معوق در دادسرا افزود: انتظار است که راهکارهای مناسبی در جهت کاهش پرونده های معوق اندیشیده شود زیرا وجود چنین پرونده هایی بی اعتمادی و نارضایتی مردم را به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای قضایی استان رسیدگی را از وظایف محوری دستگاه قضایی برشمرد و افزود: پرسنل خدوم حوزه قضایی سنگر تمام تلاش خود را در راستای رسیدگی سریع و با دقت به پرونده های قضایی مبذول می کنند تا از اطاله دادرسی پرهیز شده و رضایت همشهریان نیز حاصل شود.

وی با بیان اینکه کارکنان حوزه قضایی سنگر رتبه نخست اجرای برنامه عملیاتی به خود اختصاص داده اند گفت: در شاخص هایی مانند صلح و سازش نیز شاهد افزایش ۸ درصدی در ماه های اخیر در این حوزه قضایی هستیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی بررسی مسائل حقوق عامه از قبیل مشکلات کارگری، رونق تولید و حمایت از سرمایه گذاران را از دیگر اهداف بازدید های شهرستانی خواند و با اشاره به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» انتخاب شده و تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به صنعت و اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: مسئولان قضایی نیز با پیگیری و حل مشکلات حقوقی تولیدکنندگان در راستای تحقق شعار سال تلاش می کنند.

رئیس کل دادگستری استان همچنین تصریح کرد: پیگیری حل مشکل اسناد صادره در بستر رودخانه سفیدرود در دستور کار قضایی قرار گرفته است.

وی در ادامه این سفر و بازدید از یکی از معادن شن و ماسه، یکی از مصادیق حقوق عامه را برداشت های غیر مجاز شن و ماسه به طور گسترده از بستر رودخانه ها  دانست و گفت: این برداشت های بدون ضابطه آسیب های جدی به محیط زیست وارد کرده که باید در اعطای مجوز و میزان برداشت، نظارت های لازم از سوی سازمان های متولی صورت گیرد.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران