دانشگاه‌ کلیدی‌ترین نهاد آموزشی برای توسعه همه جانبه است
دانشگاه‌ کلیدی‌ترین نهاد آموزشی برای توسعه همه جانبه است
ره نگاران/ دکتر حسین ابراهیمی مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با دکتر مجتبی ملکی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان به منظور افزایش تعامل و فراهم نمودن راهکارهای عملی جهت رشد و پرورش نیروهای متخصص و مجرب کادر درمان و... دیدار و گفتگو نمود.

ره نگاران/ دکتر حسین ابراهیمی مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با دکتر مجتبی ملکی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان به منظور افزایش تعامل و فراهم نمودن راهکارهای عملی جهت رشد و پرورش نیروهای متخصص و مجرب کادر درمان و… دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛دکتر حسین ابراهیمی مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان گفت: مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها در راستای اهداف تعلیم و تربیت نقش بسیار مهم و بسزایی را ایفا می کنند و در جوامع امروزی به عنوان کلیدی ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه به شمار می رود چرا که در پرتو آموزش است که انسان ها متحول می شوند.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان گفت: بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می کنند.

دکتر حسین ابراهیمی با بیان اینکه اهمیت این نهاد آموزشی و فرهنگی به حدی است که امام خمینی(ره) در بحبوحه گرفتاریها و در شرایطی که بحران و‏‎ ‎‏مشکلات ناشی از جنگ تحمیلی به اوج رسیده بود فرمودند: جنگ‏ چیز مهمی‏ نیست، حل می‏ شود اما مسئله دانشگاه یک مسأله فوق العاده است، گفت: این مطلب بیانگر این است که در حکومت اسلامی علم و دانش و نهادهای آموزشی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

دکتر ابراهیمی اظهار داشت با توجه به اهمیت مسئله درمان و لزوم پرورش نیروهای مجرب و آموزش دیده در این حوزه، همکاری و تعامل عملی مدیریت درمان با دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یکی از بزرگترین نهادهای آموزشی و دانشگاهی بیش از پیش احساس می شود.

وی افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان درصدد است با افزایش تعامل با مراکز علمی همچون دانشگاه آزاد اسلامی بتواند بستر رشد، مهارت آموزی و پرورش نیروهای متخصص و مجرب را فراهم نماید و در این زمینه آمادگی لازم جهت هرگونه همکاری با این نهاد فرهنگی آموزشی را دارد.

دکتر مجتبی ملکی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با قدردانی از نگاه مثبت و تعاملی مدیریت درمان استان گفت: بهداشت و درمان از مهمترین مسائل روز کشور است. علوم پزشکی و درمانی علم پیشگیری از بیماریها، طولانی کردن عمر و بالا بردن سلامتی به وسیله کوشش های اجتماعی است که بر همین اساس به بهداشت فردی، عمومی، روانی، غذایی و سایر موارد تقسیم می شود. بهداشت در نظر بیشتر مردم مترادف با سلامتی است که پیشگیری و درمان از ارکان آن بشمار میرود و به اندازه ای برای بشر مهم است که برای آن یک جامعیت کلی درنظر گرفته اند و این امر مهم یکی از مولفه های سلامت زیستی برای انسانها تلقی می شود. از همین رو توجه به این حوزه و پرورش نیروهای جوان، و مجرب و با دانش از اهمیت ویژه ای برخوردار است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان دانشگاهی به وسعت جغرافیای ملی، ظرفیت و توان فناورانه و نوآورانه عظیمی را در خود داشته و مسئولیت تربیت متخصصان متعهدی را دارد که بتوانند جسارت ایجاد داربستهایی بر محور کرامت انسانی را داشته‏‎ ‎‏باشند ودر حوزه های مختلف با عنصر علم و آگاهی در مناسبات فعلی و ‎ ‎‏آیندۀ جهان نقش آفرین باشند و بتوانند با توانایی، تخصص و مهارت خود گره گشای مسائل روز کشور بوده و از دغدغه های مردم بویژه در حوزه درمان بکاهند.

وی با اشاره به برنامه های دانشگاه آزاد جهت پرورش و افزایش توانمندی عملی دانشجویان افزود: بدنبال اقدامات عملی هستیم و در این دانشگاه، دانش را هم آمیخته با عمل کنیم، در همین راستا همکاری با مجموعه هایی نظیر مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا بنوانیم با ایجاد تفاهم نامه با این مجموعه و استفاده از ظرفیتهای موجود و همکاریهای دوجانبه بتوانیم گامهای مثبت و ارزشمندی را در جهت رشد و پرورش نیروی انسانی در رشته های رشته های پزشکی، مامایی، پرستاری و… برداریم.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران