حداکثر رسیدگی به شکایت صنفی ۱۵ روز است
 حداکثر رسیدگی به شکایت صنفی ۱۵ روز است
ره نگاران/ مدیرکل صمت گیلان در نشست با روسای اتحادیه‌های صنفی گفت: سرعت در رسیدگی به شکایات باعث اعتماد بیشتر مردم به اصناف خواهد شد.

⭕️ تعلل در بررسی شکایات پذیرفتنی نیست

ره نگاران/ مدیرکل صمت گیلان در نشست با روسای اتحادیه‌های صنفی گفت: سرعت در رسیدگی به شکایات باعث اعتماد بیشتر مردم به اصناف خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت گیلان؛ تیمور پورحیدری در نشست با روسای اتحادیه‌های صنفی پرشکایت رشت اظهار داشت: با توجه به فرا رسیدن ماه های پایانی سال، رسیدگی به شکایت صنفی بدون وقفه و هیچ مماشاتی تسریع گردد.

وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به شکایاتی که نیازمند کار کارشناسی باشد حداکثر ۱۵ روز است، تاکید کرد: مابقی شکایت می‌بایست ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده شود و سرعت بررسی به شکایات باعث اعتماد بیشتر مردم به اصناف خواهد شد.

پورحیدری سامانه ۱۲۴ را پناه زیان دیده گان حوزه صنفی دانست و گفت: این سامانه به صورت شبانه روزی با ارائه کد رهگیری شکایات و گلایه‌مندی‌های حوزه صنفی را دریافت و به سرعت بررسی می‌کند و این روند در شهرستان رشت میزان تماس و گزارش، روزانه از ۶۰ مورد تا گاهاً به ۱۵۰ شکایت می‌رسد که با توجه به رسته‌های متعدد صنفی در بین اتحادیه‌ها جهت بررسی توزیع می‌گردد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت گیلان نسبت به طولانی شدن زمان رسیدگی برخی از شکایات در محل اتحادیه‌های صنفی هشدار داد و گفت: این موضوع به عنوان یک تخلف و ترک فعل از طریق کمیسیون نظارت مرکز استان قابل پیگیری است و پس از این نیز با توجه به اتصال سامانه سیمبا به اتحادیه‌ها تعلل در بررسی شکایت تحت هیچ عنوانی پذیرفته نیست.

گفتنی است این نشست با حضور رئیس اتاق اصناف مرکز استان معاون نظارت و بازرسی اداره کل سمت گیلان مسئول سامانه ۱۲۴ و ۷ اتحادیه صنفی پرشکایت رشت با هدف تسریع در رسیدگی به شکایات مردمی و نظارت بر فعالیتها و خدمات صنفی برگزار گردید.

  • منبع خبر : روابط عمومی صنعت، معدن و تجارت گیلان