تور رشتگردی ویژه خبرنگاران شهر رشت برپا شد
تور رشتگردی ویژه خبرنگاران شهر رشت برپا شد
ره نگاران/ به مناسبت ۱۴ تیر گرامیداشت "روز قلم" جمعی از خبرنگاران گیلان به دعوت از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در قالب تور رشتگردی از مکان‌های تاریخی و موزه باستان شناسی شهر رشت دیدن کردند.

ره نگاران/ به مناسبت ۱۴ تیر گرامیداشت “روز قلم” جمعی از خبرنگاران گیلان به دعوت از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در قالب تور رشتگردی از مکان‌های تاریخی و موزه باستان شناسی شهر رشت دیدن کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران – فاطمه لطیفی: تور رشتگردی به منظور بازدید و آشنایی با مکان‌ها و ابنیه های تاریخی رشت به‌عنوان “شهر اولین‌ها” راه اندازی گردیده که بصورت رایگان در ایام نوروز و مناسبت‌های مختلف، پذیرای شهروندان رشت و مسافران و گردشگران می‌باشد که تاکنون فعالیت خود را در قالب ۹۰ تور اجرایی نموده است.

این بازدید به همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت و “رضا صدفی” فعال حوزه گردشگری و یکی از مدیران آژانس‌های مسافرتی برپا شد. در آغاز این بازدیدها، راهنمای این تور با اشاره به وجه تسمیه “رشت” که برگرفته از باران‌های رشته‌ای یا الهه باران است به ارائه تاریخچه و پیشینه این شهر پرداخت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت نیز در جریان بازدید خبرنگاران استان با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی و تشکیل تور رشتگردی، نشان دادن و معرفی آثار، ابنیه و فرهنگ و آداب و رسوم شهر رشت به گردشگران ایرانی و خارجی است گفت: این تشکیلات تاکنون در رشت انجام نشده بود و با توجه به اینکه در اکثر کلانشهرها این نوع تورها وجود داشت تصمیم گرفتیم چنین برنامه ای را با عنوان تور رشتگردی راه‌اندازی کنیم.

یاسر محجوب افزود: با اجرای این طرح که تاکنون در قالب ۹۰ تور انجام شده است خوشبختانه امروز شاهد هستیم که شهرها و استان های دیگر تور رشتگردی را برای معرفی و بازدید مسافران، در کانال و سایت‌های خود قرار داده اند که جای افتخار و خوشحالی دارد.

وی با بیان اینکه تور رشتگردی بصورت ویژه برای اقشار و گروه های مختلف کودک و نوجوان، سالمندان، فرهنگیان، خبرنگاران و… برگزار می‌شود اظهار داشت: هدف ما جا انداختن این تورهای رشتگردی‌ است که خود می‌تواند بستر ساز و زمینه ساز آورده مالی برای استان و شهر رشت باشد.

محجوب در ادامه خاطر نشان کرد: راه اندازی و نهادینه کردن این فرهنگ که با تلاش های سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت صورت گرفت اکنون نیاز دارد تا متولیان امر، سازمان ها و دستگاه‌های اجرایی ذیربط چون میراث فرهنگی استان و … برای حفظ و بسط و گسترش دادن این فرهنگ، حامی این مجموعه باشند که بدون شک حاصل این حفاظت و حمایت، اشتغالزایی و جا افتادن فرهنگ و آداب و رسوم شهر رشت در سراسر جهان است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی،  اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت همچنین در پایان تاکید کرد: همه باید خود را مسئول بدانند تا با تعامل و همراهی و همکاری این بناهای تاریخی با قدمتی دیرینه در شهر رشت همچنان پا برجا بماند و مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از این هنر و اصالت استفاده کنند و به لحاظ اقتصادی منبع خیر و برکاتی نیز برای خود شهر رشت باشد.

گفتنی است، بازدید از عمارت کلاه فرنگی واقع در پارک شهر رشت (باغ محتشم) و بازدید از خانه قدیری، آشنایی با نمونه هایی از هنر اصیل رشتی دوزی و همچنین موزه باستان شناسی واقع در خیابان بیستون رشت با آثاری برجای مانده از دوران پارینه سنگی و دوران تاریخی پادشاهان ایرانی از جمله بازدیدهای این تور بود که مورد استقبال خبرنگاران استان قرار گرفت.

  • نویسنده : فاطمه لطیفی
  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران