بندر کیاشهر؛ پایلوت شهر هوشمند در استان گیلان 
بندر کیاشهر؛ پایلوت شهر هوشمند در استان گیلان 
ره نگاران/ در نشستی که به‌منظور بررسی‌ اقدامات انجام شده توسط شهرداری کیاشهر در زمینه هوشمندسازی شهری در این شهر بندری برگزار شد، ضمن تصریح مزایای شهر هوشمند در جهت ارتقا خدمات شهری بر توسعه زیرساختی تاکید شد. 

ره نگاران/ در نشستی که با حضور دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه محلات کم‌برخوردار کشور، امام جمعه، بخشدار، «مرتضی عاطفی» شهردار و اعضای شورای اسلامی بندر کیاشهر به‌اتفاق نمایندگان شرکت جهش پرداز‌آینده برگزار شد، انتخاب بندر کیاشهر به‌عنوان اولین و پایلوت شهر هوشمند در استان گیلان مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به‌گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ در نشستی که به‌منظور بررسی‌ اقدامات انجام شده توسط شهرداری کیاشهر، در زمینه هوشمندسازی شهری در این شهر بندری برگزار شد، ضمن تصریح مزایای شهر هوشمند در جهت ارتقا خدمات شهری بر توسعه زیرساختی تاکید شد.

اقدمی؛ دبیر کمیته فرهنگی طرح توسعه محلات کم‌برخوردار کشور، در ارتباط با توانمندسازی محلات با توجه به مفاهیم مربوط به نئوبانک‌ها و نوع عملکرد آنها،‌بسترسازی دیجیتال، تجمیع مفاهیم فرهنگی_اجتماعی و ایجاد امکانات و توسعه زیرساخت‌های همکاری و اقدامات فرهنگی اجتماعی دیحیتال، نسبت به تاثیر مثبت هوشمندسازی شهری در توسعه شهرها توضیحاتی را ارائه داد.

در ادامه «مرتضی عاطفی» شهردار بندرکیاشهر نیز به مزایای هوشمندسازی و اهداف این رویکرد در ایجاد محیطی مطلوب برای مشارکت الکترونیک شهروندان و تسریع در خدمات از طریق «کیاکارت» به «کیاشهروندان» اشاره نمود.

عاطفی خدمت‌رسانی شهری دیجیتال را روشی جهت دسترسی راحت و مطلوب بر خدمات دانست و تاکید کرد؛ فراهم آوردن شرایطی که شهروندان بتوانند از طریق وب و در تمام ساعات شبانه‌روز، درخواست‌های خود را ثبت کنند، پیش از این با ایجاد سامانه سیماک، آغاز شده است و طبق برنامه‌ریزی هدف‌گذاری شده، تا رسیدن به تمام شاخصه‌های شهر هوشمند، ادامه خواهد داشت.

لازم به‌توضیح است؛ در این نشست، نمایندگان شرکت جهش پرداز‌آینده، سیاست‌ها و راهکارهای خود در این خصوص را شرح دادند.

گفتنی است؛ امام جمعه، بخشدار و شهردار بندر کیاشهر، ضمن اعلام مساعدت در این زمینه، پیگیری مستمر را در این ارتباط لازم دانستند.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران