ارائه بهترین خدمات در کوتاهترین زمان ممکن
ارائه بهترین خدمات در کوتاهترین زمان ممکن
ره نگاران/ سرپرست بیمه ایران در گیلان گفت: امسال خدمات‌رسانی این شرکت در همه رشته‌ها به صورت حضوری و آنلاین ارائه می‌شود.

⭕️ خدمت‌رسانی نوروزی بیمه ایران در همه رشته‌ها به‌صورت حضوری و آنلاین

ره نگاران/ سرپرست شعب بیمه ایران در گیلان طی یک نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان با تبریک فرارسیدن عید نوروز و تسلیت به مناسبت لیالی قدر و شهادت حضرت علی (ع) به معرفی و سوابق کاری‌ خود در صنعت بیمه ایران پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران– فاطمه لطیفی: دکتر هاشم دقیقی با بیان اینکه حدود ۲۰ سال سابقه فعالیت در صنعت بیمه را دارد به تلاش‌های مدیر پیشین بیمه ایران اشاره کرد و گفت: حضور مهندس فلکیان در سال های گذشته تحولات چشمگیری در صنعت بیمه استان ایجاد کرده است.

وی در ادامه به اهمیت خدمات‌ رسانی در ایام نوروز اشاره کرد و افزود: خدمت رسانی در استانی چون گیلان که گردشگر پذیر است در اولویت‌ برنامه‌های ما قرار دارد و همه ساله شرکت بیمه ایران نیز در همین راستا سعی داشته در  ایام نوروز بحث کشیک را داشته باشد.

سرپرست شعب بیمه ایران در استان اضافه کرد: در سال‌های گذشته فقط در بخش اتومبیل و حوادث رانندگی بصورت آنلاین از طریق سامانه “ایران من” کشیک خدمتی داشتیم اما امسال خدمات‌رسانی در همه رشته‌ها به صورت حضوری و آنلاین ارائه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در نوروز امسال تمامی شعبات در سطح کشور از ۹ صبح تا ۲ بعدازظهر فعال هستند، اظهار داشت: در ایام خاصی مانند روز شهادت حضرت علی و عید فطر خدمات فقط بصورت آنلاین و از سامانه “ایران من” ارایه می شود.

وی در همین خصوص اضافه کرد: هموطنان می‌توانند بدون مراجعه حضوری، خسارت‌های خود را از طریق همین سامانه ثبت کرده و کارشناسان در سریعترین زمان به محل حادثه مراجعه می‌کنند.

سرپرست شعب بیمه ایران در استان گیلان پرداخت خسارات به ویژه سیل اخیر در استان اشاره کرد و گفت: از ۱۵۰ پرونده خسارتی بیش از ۸۰ درصد پرداخت گردیده است و ۲۰ درصد باقیمانده سهم بیمه ایران نیز به دلیل ناقص بودن مدرک و مستندات تاکنون انجام نشده که با توجه به اهتمامی که وجود دارد آنرا نیز انجام خواهیم داد.

دکتر دقیقی همچنین به بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در صنعت بیمه خودرو و تعیین خسارت‌ها پرداخت و در این راستا به چند نکته که در ارزیابی خسارات جزو چالش‌ها محسوب می‌شود اشاره کرد.

۱. پرونده‌های بیمه‌ای: شرکت‌های بیمه به نسبت تعداد پرونده‌های خود در سطح کشور با مشکلاتی مواجه هستند. در خصوص خودروهای غیر متعارف مشکلاتی در تعیین خسارت و پرداخت زیان وجود دارد.

۲. محاسبه خسارت: آمار کشوری نشان می‌دهد که در سال گذشته مرکزی برای محاسبه افت قیمت خودروها ایجاد شده است. این محاسبات فعلاً برای خودروهای سواری انجام می‌شود و برای سایر خودروها هنوز پیش‌بینی نشده است.

۳. فرایند اعتراض: همچنان به سبک گذشته پس از ثبت شکایت و اعتراض، کارشناس شرکت بیمه مبلغی را تعیین می‌کند که در این بین ممکن است با اعتراضاتی نیز مواجه شود.

۴. نرخ دستمزدها: یکی از معضلات موجود ساماندهی نرخ دستمزدها در تعمیرگاه‌هاست. متاسفانه نرخ‌های متفاوتی برای تعمیرات وجود دارد که می‌تواند تا سه برابر متفاوت باشد که این موضوع نیاز مند ساماندهی است.

۵. مشکلات بازار: اختلاف قیمت‌های بازار و قیمت‌های کارخانه‌ای خودروها به شدت افزایش یافته است. به عنوان مثال، قیمت یک خودرو از کارخانه یک میلیارد تومان و در بازار دو میلیارد تومان است.

۶. خودروهای غیر متعارف: از سال ۱۳۹۵ خودروهایی با قیمت بالای ۱۵۴ میلیون تومان به‌عنوان غیر متعارف شناخته شدند که این موضوع به مشکلات بیمه‌ای و حمایتی دامن زده است.

۷. تأثیرات اقتصادی: از سال ۹۸ به بعد، تفاوت قیمت‌ها در بازار به شدت افزایش یافته و این موضوع مشکلاتی را برای بیمه‌ها و مشتریان ایجاد کرده است.

وی همچنین به ضرورت ساماندهی و اصلاحات در صنعت بیمه و قیمت‌گذاری خودروها تأکید و عنوان کرد: با این شیوه مشکلات موجود کاهش می‌یابد و حقوق قانونی افراد نیز حفظ خواهد شد.

دقیقی در پایان سخنان خود با بیان اینکه جذب مشتریان به سمت شرکت‌های بیمه ایران از اهمیت بالایی برخوردار است تصریح کرد: شرکت بیمه ایران به عنوان تنها شرکت بیمه دولتی و اولین شرکت بیمه در کشور، با ۹ شعبه فعال، ۵۰۰ نماینده در سطح استان، ۱۳۵نفر پرسنل در گیلان و ۶۵ کشیک نوروزی تلاش می‌کند تا خدمات بی‌نظیری ارائه دهد که در حقیقت هدف اصلی این شرکت ارائه بهترین خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.

  • نویسنده : فاطمه لطیفی
  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران