پوشش بیمه‌ای نقش عمده‌ای در تامین سلامت افراد جامعه دارد
پوشش بیمه‌ای نقش عمده‌ای در تامین سلامت افراد جامعه دارد

ره نگار/ همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ دکتر جمشید محمدی مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با برشمردن بخشی از اقدامات برای خدمت رسانی بهتر به مردم گفت: اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی […]

ره نگار/ همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت با حضور جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات مرکز آموزشی درمانی پورسینا رشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ دکتر جمشید محمدی مدیر کل بیمه سلامت استان گیلان با برشمردن بخشی از اقدامات برای خدمت رسانی بهتر به مردم گفت: اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی که به عنوان یک تکلیف قانونی وملی از سال گذشته آغاز شده است و هدف اصلی اجرای این طرح تشکیل پرونده سلامت برای ایرانیان است.

وی افزود: نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی گامی مهم و بسیار ارزشمند برای تحقق وپوشش کامل پرونده سلامت ایرانیان محسوب می شود.

مدیرکل بیمه سلامت اضافه کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از مردم استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وی یادآور شد: باید تلاش کنیم که همه آحاد ملت تحت پوشش بیمه همگانی قرار می گیرند و هیچ فرد فاقد بیمه در کشور و استان نداشته باشیم.

محمدی در پایان از تلاش های همکاران بیمه سلامت، سازمان نظام پزشکی، پزشکان و موسسات طرف قرارداد، دانشگاه علوم پزشکی و … تشکر و قدردانی کرد و افزود: در حال حاضر در بهترین نقطه تعامل با شرکای کاری قرار داریم امیدواریم که این روند همچنان تداوم داشته باشد چون پوشش بیمه‌ای می‌تواند نقش عمده‌ای در تامین سلامت افراد جامعه داشته باشد.

بیش از ۴۱ میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت

دکتر انوش دهنادی مقدم معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این همایش  طی سخنانی با برشمردن بخشی از فعالیت سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس آمار بیش از ۴۱ میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار دارند.

وی افزود: سازمان بیمه سلامت ۵۱۰۰ خدمت، ۲۴۰۰ قلم دارو، ۵۰ هزار قلم تجهیزات پزشکی را تحت پوشش قرار داده است و پیشتاز در حمایت و همراهی با دانشگاههای علوم پزشکی و خدمات بیمه ای در حوزه سلامت به مردم است.

وی اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت با اجرای طرح ها و پروژه های متعدد خدمت دهی را به روز رسانی کرده است ومی توان ازخدمات الکترونیکی، هوشمند سازی ،سطح بندی ،نظام ارجاع ،رعایت حقوق شهروندی و مشتری مداری ،تجمیع منابع و خرید راهبردی خدمات واجرای ۴۷۰ راهنمای بالینی با وزارت بهداشت یاد کرد.

وی یاد آور شد: این همکاری ها باعث می شود که امید به زندگی افزایش یابد.

وی در پایان به عنوان یک پزشک با توجه جهش های متعدد کووید‌۱۹رعایت پروتکل های بهداشتی را مورد تاکید قرار داد وگفت: استفاده از ماسک ورعایت فاصله گذاری و شتشوی دست ها در جلوگیری از بروز بیماری کرونا بسیار مهم و ضروری است .دارد.

✔ نقش بیمه در همه شئونات اجتماعی مردم بسیار پررنگ است

محمود قاسم نژاد نژاد معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و جانشین رییس ستادکرونای استان از مجموعه کادر درمان بیمارستانهای دولتی و خصوصی، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان بیمه سلامت، بیمه سلامت استان گیلان تشکر و قدردانی کرد و گفت: امروزه روز در همه دنیا بخصوص در ایران نقش بیمه در همه شئونات اجتماعی مردم بسیار پررنگ است و یکی از مهم ترین این بیمه‌ها، بیمه درمان است.

وی با برشمردن نقش مهم بیمه درمان افزود: یکی از مهمترین بیمه ها بیمه درمان است هر اندازه پوشش بیمه ای در بخش درمان افزایش پیدا کند باعث تضمین سلامت و تامین هزینه های درمان می شود و مجموعه این اقدامات باعث امید به زندگی و افزایش طول عمر می شود.

وی  اضافه کرد: مباحث بیمه ای یکی از مولفه های توسعه یافتگی است و هر چه تحت پوشش بیمه‌ای وامید به زندگی افزایش پیدا کند به توسعه یافتگی نزدیک می‌شویم .
براساس این گزارش در پایان این همایش از جمعی از فعالان عرصه سلامت با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

  • منبع خبر : پایگاه های خبری خط گیلان و سرتوک