پرداخت ۲۲۵ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران شهرستان لاهیجان
پرداخت ۲۲۵ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران شهرستان لاهیجان

ره نگار/در گزارشی از سوی رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان، با تشریح آمار جامعه هدف و تعهدات ریالی انجام شده در نیمه نخست سال، جمعیت تحت پوشش در شهرستان هفتاد و هشت هزار نفر اعلام شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ حسام الدین شریفی رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان با اشاره به اینکه […]

ره نگار/در گزارشی از سوی رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان، با تشریح آمار جامعه هدف و تعهدات ریالی انجام شده در نیمه نخست سال، جمعیت تحت پوشش در شهرستان هفتاد و هشت هزار نفر اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ حسام الدین شریفی رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان با اشاره به اینکه بیش از ۲۷۸۵۰ نفر بیمه شده اصلی و حدود ۱۰۳۰۰ مستمری بگیر به اتفاق افراد تبعی خود، عائله تحت پوشش این مجموعه در سطح شهرستان را تشکیل میدهند این تعداد را قریب به ۷۸۰۰۰ نفر برشمرد.
وی با تاکید بر اینکه ۵۲/۵ درصد بیمه شدگان اصلی این شعبه را مشمولین قانون کار تشکیل میدهند اذعان داشت: بیش از ۶۰۷۰ بیمه شده مشاغل آزاد و ۱۳۸۰ بیمه شده اختیاری نیز در این شعبه دارای قراردادهای بیمه ای هستند که با توجه به ماهیت اختیاری بودن این نوع بیمه ها، این تعداد بیانگر گسترش فرهنگ بیمه ای در لاهیجان و سهم ۲۶ این اقشار نسبت به مجموع بیمه شدگان اصلی است.
رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان با بیان اینکه افزون بر ۲۱۶۰ کارگر ساختمانی، در کنار ۱۰۰۰ بافنده و فعال صنایع دستی و ۱۴۷۰ راننده از دیگر گروههای اصلی بیمه شدگان در شهرستان محسوب میشوند اظهار داشت: در حوزه بافندگان و کارگران ساختمانی، شهرستان لاهیجان پس از رشت دارای بیشترین بیمه شدگان تحت پوشش است.
حسام الدین شریفی با اشاره به وجود بیش از ۶۰۰ مقرری بگیر بیمه بیکاری، خاطر نشان ساخت هرچند خدمت به این گروه و ارائه تعهد مربوطه یکی از وظایف و کارکردهای تامین اجتماعی قلمداد میگردد ولی این تعداد افراد بیمه شده بیکار با توانمندیهای تخصصی و فنی در بخشهای مختلف تولیدی صنعتی را زیبنده شهرستان لاهیجان نمیدانیم.
وی در ادامه این گزارش که همزمان با گرامیداشت روز آمار ارائه شد با اشاره به وجود ۸۶۴۰ پرونده مستمری در این شعبه، اذعان داشت ۱۰۲۹۳ نفر تا پایان مردادماه امسال از انواع تعهدات بلندمدت از طریق این شعبه بصورت ماهانه برخوردار بوده اند که بازنشستگان با ۶۰۲۵ نفر و سهم ۶۰ درصدی بیشترین سهم را در این بین دارا هستند.
رئیس تامین اجتماعی شعبه لاهیجان همچنین افزود: تعداد ۳۸۰۷ نفر مستمری بگیر بازمانده در قالب ۲۱۵۴ پرونده فوتی دومین گروه بزرگ تعهدگیرندگان این بخش میباشند.
حسام الدین شریفی با بیان اینکه حدود ۵۶۰۰ کارگاه صنفی، تولیدی، صنعتی و خدماتی در حوزه عمل این شعبه قرار دارند از پرداخت ماهانه افزون بر ۳۷ میلیارد تومان تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران لاهیجانی توسط تامین اجتماعی خبر داد.
وی در این خصوص اظهار نمود: در نیمه نخست سالجاری بیش از ۱۱/۸ میلیارد تومان بابت مقرری بیمه بیکاری پرداخت گردیده است که بیانگر متوسط ماهانه حدود ۲ میلیارد تومان میباشد. همچنین مبلغ ۲/۴ میلیارد تومان نیز تعهدات کوتاه مدت انجام گرفته که غرامت ایام بیماری با ۱/۳ بیشترین سهم را در این بخش داشته است.
شایان ذکر است در شش ماهه اول سالجاری بیش از ۲۱۰ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت در قالب انواع مستمری به مشمولین این شعبه پرداخت شده است.

  • منبع خبر : روابط عمومی تامین اجتماعی استان گیلان