نیاز ورزش استان فراتر از اعتبارات تخصیصی است 
نیاز ورزش استان فراتر از اعتبارات تخصیصی است 

ره نگار/ مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان نیاز  ورزش استان برای مرمت، زیر ساخت ها و بخش های عمرانی حوزه ورزش را بیش از اعتبار تخصیصی دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ مریم بخشی طی نشستی با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از خبرنگاران ورزشی استان به منظور همراهی در انعکاس مطلوب […]

ره نگار/ مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان نیاز  ورزش استان برای مرمت، زیر ساخت ها و بخش های عمرانی حوزه ورزش را بیش از اعتبار تخصیصی دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ مریم بخشی طی نشستی با اصحاب رسانه ضمن تقدیر از خبرنگاران ورزشی استان به منظور همراهی در انعکاس مطلوب و به موقع اخبار این حوزه گفت: در دو سالی که دنیا درگیر ویروس کرونا است حوزه ورزش نیز تحت شعاع این بیماری قرار گرفته و بسیاری از اتفاقات مثبت برای ورزش استان نیز کمرنگ شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ضمن یاداوری مسابقات ببن المللی وزنه برداری جام نامجو در گیلان و حضور کشورهای مختلف در این مسابقات گفت: برگزاری جام نامجو یک نقطه عطف در ورزش گیلان بود که در تقویم فعالیت های ورزشی استان جای گرفت و گیلان این پتانسیل را دارد که میزبان مسابقاتی در سطح بین المللی باشد.

بخشی اذعان داشت: متاسفانه اماکن ورزشی گیلان با توجه به قدمتی که دارد به سمت فرسودگی رفته اند و اگر زیر ساخت های ورزشی استان تقویت شود استان گیلان شاهد برگزاری مسابقات بین المللی زیادی خواهد بود.

وی همچنین تاکید کرد: گیلان با وجود مشکلات و محدودیت در امکانات و فرسودگی های لوازم توانست از ۶۷ سهمیه کشوری ۸ سهمیه را به خود اختصاص دهد و شاهد بودیم که در مسابقات المپیک و پارا المپیک در بخش بانوان و آقایان جوانان ما اعزام شدند و خوشبختانه رتبه و افتخارآفرینی های خوبی را هم کسب کرده اند.

وی ادامه داد: افزایش رنکینگ خانمها بهمنیار و ملایی در مسابقات جهانی موجب شد که این ورزشکاران در بین برترین های دنیا جای بگیرند و حضور در المپیک برای هر ورزشکاری یک افتخار محسوب می شود.

مریم بخشی در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص تیم سپیدرود گفت: این تیم بر خلاف صحبت هایی که عنوان می شود مشکل مالکیتی خاصی ندارد و پنجره نقل و انتقالات این تیم باز است و در صورت پرداخت ۴ میلیارد تومان مشکلات سپیدرود حل می شود.

وی افزود: در مورد تیم های فوتبال گیلان سیاه نمایی می شود و این امر موجب می گردد که کسی برای مالکیت تیم ها پا به میدان نگذارد.

بخشی در خصوص تیم داماش و مسایل پیش آمده برای این تیم گفت: برای تیم داماش گیلان به شخصه بسیار تلاش کردم و جا دارد که از پیگیری های دکتر نوبخت رییس وقت سازمان برنامه و بودجه کشور به دلیل حمایت های بی دریغشان تشکر کنم اما شرایط به گونه ای رقم خورد که اعتبار مورد نیاز تیم داماش به موقع پرداخت نشد و البته موانع قانونی بر سر راه اعتبار تخصیص یافته بود و دیوان محاسبات به آن امر ورود کرد و در حوزه وزارت ورزش نیز حساسیت های به وجود آمد.

وی در ادامه افزود:  اداره ورزش استان و بخش دولتی بر اساس قوانین نمی تواند تیم داری کند و باید باشگاههای فوتبال به دنبال علاقمندان به تیم داری و حامیان مالی باشند و بخش خصوصی در این حوزه ورود کند.

بخشی در زمینه تکمیل پروژه استادیوم عضدی رشت اظهار داشت: تا کنون ۱۲ میلیارد تومان برای ورزشگاه عضدی هزینه شده و امسال برای چمن طبیعی استادیوم اعتبار در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در پایان این نشست از خبرنگاران و عکاسان حوزه ورزش با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

  • نویسنده : فاطمه لطیفی
  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران