رشد و شکوفایی فرهنگ و تمدن سرزمین گیلان با پژوهش و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها
رشد و شکوفایی فرهنگ و تمدن سرزمین گیلان با پژوهش و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها
ره نگاران/ ولی جهانی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گیلان با صدور پیامی روز جهانی موزه و هفته ملی میراث‌ فرهنگی را به فعالان این حوزه تبریک گفت.

ره نگاران/ ولی جهانی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گیلان با صدور پیامی روز جهانی موزه و هفته ملی میراث‌فرهنگی را به فعالان این حوزه تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ پاسداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در واقع بهانه نکوداشت آیین، رسوم و سنن جاودانه مرتبط با بزرگ مردان و زنانی است که از اعماق تاریخ و فراتر از آن در دوران باستان و بلکه میلیون ها سال تا دوران معاصر سینه به سینه از نسلی به نسلی دیگر انتقال داده شده و هم اینک این کیمیای گرانبها به امانت در اختیار ما گذاشته شده و بی شک مراقبت و صیانت از امانت تا رساندن آن به اهل و صاحبانش بر همگان فرض است.

امروز مواریث ارزشمند ناملموس که در قالب آیین ها و ملموس که دربرگیرنده بناها و اشیاء تاریخی – فرهنگی است و بخش قابل اعتناء آن نیز در موزه ها متجلی شده و به معرض دید علاقمندان درآمده، هویت ملی ایرانیان را برای جهان به رخ کشیده و بی اغراق مایه بسی فخر و مباهات است.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی به فرهنگ دوستان، آحاد مردم، علاقمندان به حوزه فرهنگ و تمام کسانی که دل در گرو این مرز و بوم پرگوهر دارند، از کوشش‌های بی دریغ تمام فرهیختگان در هر جایگاه و مقامی که باشند تقدیر و تشکر نموده، رجای واثق دارم با آموزش و پژوهش، مشارکت عمومی و بهره گیری از تمام پتانسیل ها، بر رشد و شکوفایی فرهنگ و تمدن سرزمین پرافتخار گیلان بیش از پیش افزوده شود.

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران