تجلیل از ناجیان غریق کنارساحل که‌ جان چند نفر از مسافران را نجات دادند
تجلیل از ناجیان غریق کنارساحل که‌ جان چند نفر از مسافران را نجات دادند

ره نگار/  ناجیان غریقی که طی هفته جاری جان چند نفر از هم میهنانمان را در سواحل شهرستان رشت نجات دادند صبح امروز طی مراسمی با حضور رییس اداره ورزش و جوانان رشت و رییس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان تجلیل شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ منصور غفاری رئیس اداره […]

ره نگار/  ناجیان غریقی که طی هفته جاری جان چند نفر از هم میهنانمان را در سواحل شهرستان رشت نجات دادند صبح امروز طی مراسمی با حضور رییس اداره ورزش و جوانان رشت و رییس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان تجلیل شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ منصور غفاری رئیس اداره ورزش و جوانان شهر رشت در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی و تشکر از زحمات اقای حسین میرزایی رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان و همچنین اقای امیر مومنی رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان رشت عنوان داشت: نجات غریق را باید خدمت به مردم تلقی کرد. در واقع کار ناجیان غریق ایثارگرانه و دلی می باشد و این کار ستودنی و ارزشمند است.
در ادامه این مراسم منجیان غریق مشکلات و شرایط سختی که با آن روبرو هستند را مطرح کردند و درخواست کمک و توجه بیشتر به جامعه بزرگ نجات غریق و غواصی را داشتند.
رییس اداره ورزش و جوانان شهر رشت نیز با بیان این که متاسفانه بحث مشکلات نجات غریق سال های زیادی است که مطرح می باشد و هنوز متولی امری برای آن مشخص نشده است گفت : خوشبختانه اکنون استانداری و فرمانداری شهر رشت در حال مدیریت این مشکلات می باشند.
وی در ادامه عنوان کرد: اولین چیزی که برای ما در اولویت می باشد نجات جان انسان ها است. تلاش ما بر این است تا خانواده ها و مسافرینی که برای تفریح و لذت بردن به سواحل می آیند خاطره ای خوب و لذت بخش را داشته باشند.در واقع گردشگران برای استفاده از جاذبه های طبیعی به استان های ساحلی سفر می کنند و بسترهای لازم بری حفظ ارامش و امنیت مسافران با ساماندهی سواحل و افزایش ایمنی در دریا و تلاش مستمر و بی دریغ منجیان و مسئولان مربوطه است که فراهم می شود
وی همچنین با اشاره به پر مخاطره بودن دریا در فصل تابستان گفت: ما اکنون شش ماه فرصت داریم تا با آموزش ناجیان خود و سازماندهی و مدیریت درست بتوانیم برای تابستان سال بعد آماده باشیم.
منصور غفاری در پایان از همه ناجیانی که در هر شرایطی خدمت کرده و همکاری لازم را داشتند تشکر و تقدیر کرده و با ابراز امیدواری از این که بتوانیم این تعاملات را حفظ کرده و از وجود ارزشمند آنان در آینده نیز بهره مند شویم بیان داشت: تلاش های مجموعه فرمانداری و استانداری و همچنین پیگیری های اقای حسین میرزایی رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان گیلان برای دریافت حقوق و دستمزد ناجیان غریق قابل تقدیر می باشد.
رییس اداره ورزش و جوانان شهر رشت گفت: اگر اکنون پیشرفتی در نجات غریق و غواصی استان صورت گرفته است با درایت آقای حسین میرزایی و مسئولان و پیشکسوتان این عرصه است.البته نباید از کوشش و اهتمام اعضای هیات رئیسه و همچنین هیات های شهرستان ها غافل شد که با تلاش و کوشش خود باعث رشد این رشته و تشویق ناجیان غریق می شوند.
گفتنی است در پایان این مراسم از ۴ منجی غریقی که در این هفته جان چند نفر از عزیزان را نجات دادند با اهدای لوح و هدیه تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

  • منبع خبر : روابط عمومی هیات نجات غریق و غواصی شهرستان رشت