انقلاب ما انفجار نور و نبوغ بود
انقلاب ما انفجار نور و نبوغ بود

ره نگار/  ۲۲بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری امام خمینی به پیروزی رسید، پیروزی که برای آن مردم از جان‌هایشان گذشتند تا به فرموده رهبر دلها کشوری را بر پایه و اساس اسلام و استقلال داشته باشیم. شاید واژه استقلال در سال ۵۷ واژه ای ترسناک و غیرقابل باور برای کشوری که سیاست […]

ره نگار/  ۲۲بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی با هدایت و رهبری امام خمینی به پیروزی رسید، پیروزی که برای آن مردم از جان‌هایشان گذشتند تا به فرموده رهبر دلها کشوری را بر پایه و اساس اسلام و استقلال داشته باشیم.

شاید واژه استقلال در سال ۵۷ واژه ای ترسناک و غیرقابل باور برای کشوری که سیاست های آن کورکورانه و به دستور و تقلید سران کشورهای دیگر انجام می پذیرفت، محسوب می شد.

اما به مدد انقلاب شکوهمند اسلامی، کشور ایران با اصالت آریایی، همچون کودکی نوپا بر پای ایستادن را آموخت و آرام آرام قدم برداشت تا هم اکنون که ۴۲ سال از قدمهای اولیه ی انقلاب سپری شده است.

اگرچه از بهمن ۱۳۵۷ تا بهمن ۱۳۹۹ برای این مرز و بوم و مردمان سرزمینش همواره با جنگ، تحریم، تورم و حتی ترور سپری شده، اما نبوغ و پشتکار ملت بویژه نسل جوانان بسیجی و قدرت استعداد و هوش ایرانی در تمام جهان جلوه گری می کند؛ این ها ثمره و رهاورد انقلاب است که استقلال و دفاع از خود را به ارمغان آورده.

جوانانی که در عرصه های مختلف تولید، اختراع، کارآفرینی و حتی کشف و ساخت راههای درمان برای نجات انسانها همواره باعث‌افتخار آفرینی برای این خاک پر گوهر شده اند، خاکی که گوهرهای آن جوانانی هستند، که در هر دوره به نوعی باعث سرافرازی ملت ایران شده اند.

جوانانی که بعد از انقلاب در دوران جنگ از جان خود گذشتند و دفاع کردند، جوانانی که با دانش خود دشمنان این ملت را ترساندند و با دست همین دشمنان ترور شدند و شهدای دانش هسته ای کشور محسوب میشوند، جوانانی که برای جلوگیری از ورود دشمن و داعش به خاک ایران از جان خود گذشتند که شهدای مدافع حرم نامیده میشوند‌. در یکسال گذشته جوانانی را از دست داده ایم که با علم و تلاش خود برای نجات جان مردم در بیمارستانها با از دست دادن جان عزیزشان، شهدای سلامت نام گرفته اند.

انقلاب و دوران دفاع مقدس به همه جوانان این سرزمین از خودگذشتگی را آموخته، آن هم از خود گذشتگی تا پای جان.

در دوره کنونی که همه جهان با ویروس کرونا دست و پنجه نرم میکند، جوانان ایرانی افتخار دیگری برای کشور و انقلاب کسب کرده اند، افتخاری از جنس ساخت واکسن ایرانی. واکسنی که حاصل تلاش و زحمت های شبانه روزی جوانان ما است.

ایران قبل از بهمن ۵۷ کشوری وابسته و بی دست و پا محسوب میشد که بر طبق لایحه کاپیتولاسیون جان هر ایرانی کاملا بی ارزش تلقی میشد و سطح تحصیلات و علم آموزی در این کشور بسیار عقب تر از سایر کشورها بود.

ایران ۹۹ کشوری است مستقل که با تحریم و تورم و گرانی دست و پنجه نرم میکند، کشوری که گرانی های دوره ای فشارهای زیادی را بر مردم تحمیل کرده است اما جوانانی را در خود دارد، که واکسنی را میسازند که در جهان فقط چند کشور از لحاظ علمی میتوانند در این زمینه حتی اظهار نظر کنند.

به راستی که انقلاب ما علاوه بر انفجار نور، انفجار نبوغ بود.

  • نویسنده : سمیه رمضانی
  • منبع خبر : پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران