افزایش سهمیه مسکن محرومین استان به ۳۰۰۰ واحد
افزایش سهمیه مسکن محرومین استان به ۳۰۰۰ واحد

ره نگار/ مهندس اکبرزاده از افزایش سهمیه مسکن محرومین در سطح استان خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در جلسه هماهنگی جذب اعتبارات طرح مسکن محرومین از افزایش سهمیه طرح احداث واحد مسکونی محرومین از ۱۰۰۰ واحد به ۳۰۰۰ واحد در استان خبر داد و […]

ره نگار/ مهندس اکبرزاده از افزایش سهمیه مسکن محرومین در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ره نگاران؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در جلسه هماهنگی جذب اعتبارات طرح مسکن محرومین از افزایش سهمیه طرح احداث واحد مسکونی محرومین از ۱۰۰۰ واحد به ۳۰۰۰ واحد در استان خبر داد و گفت: تاکنون یک هزار و ۸۰۱ متقاضی موفق به دریافت پروانه ساخت شده اند.
مدیرکل بنیاد مسکن گیلان ادامه داد: برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد و ۳۰ میلیون تومان نیز تسهیلات بلاعوض از سوی بنیاد مسکن استان و همکاری بانک‌های عامل در نظر گرفته شده است.
وی همچنین گفت: با توجه به ابلاغ سهمیه جدید کار معرفی متقاضیان به بانکهای عامل شروع شده است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: تا کنون ۲۰۸۶ متقاضی به بانک معرفی و تعداد ۱۹۹۱ قرارداد با بانکهای عامل منعقد شد و ۱۶۷۲ مورد پی کنی، ۱۱۸۴ مورد اجرای فونداسیون ، ۳۸۲ مورد اجرای ستون، ۲۱۱ مورد اجرای سقف و ۱۱۳ مورد دیوار کشی صورت گرفته است.
مهندس اکبرزاده خاطر نشان کرد: ۶۶ میلیارد ریال بلاعوض به متقاضیان پرداخت شده است.
اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و بانک های عامل در تهیه مسکن برای محرومین و پرداخت تسهیلات به اهمیت ساخت مسکن محرومین در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: اقدام دولت در تهیه مسکن برای محرومین ارزشمند است و دولت در این راستا اقدامات خوبی برای تهیه مسکن محرومین انجام داده است.
وی افزود: بدنه محروم جامعه باید به مسکن ارزان قیمت دسترسی پیدا کنند و اقدام دولت در تهیه مسکن محرومین اقدام موثری بوده است.
اکبری مقدم با بیان اینکه طرح ساخت مسکن محرومین فرصت خوبی است تا با بهره برداری از اعتبارات این طرح در راستای رفع نیازمندی ها در سطح روستاها گام برداشت، اضافه کرد: دغدغه کمک به این افراد همواره وجود دارد و با توجه به اینکه مسکن یکی از نیازهای اساسی اقشار آسیب پذیر است امید است با فراهم کردن بسترهای لازم و با برنامه ریزی مناسب هدفگذاری ساخت واحدهای مسکونی محرومین بصورت عملیاتی انجام شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: بانک های عامل در اعطای تسهیلات مسکن روستایی و اعتبارات ابلاغی جدید اقدام مضاعف داشته باشند تا همه اعتبار تخصیص داده شده جذب شود.
در ادامه این جلسه مدیران شعب بانکهای عامل استان مشکلات موجود در جذب و اعطای تسهیلات را مطرح کردند.
گفتنی است این جلسه به ریاست مهندس علی اوسط اکبری مقدم، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و با حضور مهندس اکبرزاده مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، مهندس رحمتیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان، مسئولان بانک های عامل به منظور هماهنگی جذب اعتبارات طرح مسکن محرومین در محل سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد.

  • منبع خبر : روابط عمومی بنیاد مسکن گیلان